SD Härnösand: Måste en allvarlig olycka inträffa innan (S) förstår hur viktig snöröjningen är? | Sverigedemokraterna i Härnösand

Detta är en debattartikel inskickad till Allehanda av oss i SD Härnösand. Ni kan läsa den i sin helhet här, eller klicka på länken längst ner på sidan för att läsa den på Allehandas hemsida.

Svar till insändaren Hemska plogvallar – obegripligt och nonchalant att vi villaägare ska drabbas publicerad 17 januari.

Snöröjningen i Härnösand har de senaste åren varit av den kvalitén att det finns mycket mer att önska, för alla kommuninnevånare och inte enbart fastighetsägare.

Det kommer till sist att handla om den politiska viljan, att bemöta invånarnas önskemål utifrån de ekonomiska ramar som finns och skicklighet i upphandlingen. Måste någon allvarlig personolycka inträffa innan den politiska S-ledda majoriteten i Härnösand förstår vad den usla snöröjningen kan leda till?

Om viljan inte finns och om till exempel viten i upphandlingen saknas då utföraren brister i sina åtagna skyldigheter, då blir som vi fått det de senaste åren. Det är inte konstigare än så.

Det handlar alltså inte så mycket om snöfall, det är mer samhällsförfall som visar sig på område efter område. Dock är det inte alla områden som till slut försvinner av sig själv, som snön.

Sverigedemokraterna Härnösand

Lennart K. Bergström